"Patologi og histologi på nett" er en felles videreutvikling av prosjektene "Oral & Craniofacial Histology" utviklet av Mathias Nordvi for Odont. fak og Institutt for Patologi og "Interaktiv histologi", laget av Sveinung Lillehaug og Daniel Øyan for Med. fak.

Prosjektet kjører på DLO-plattformen, utviklet av cand.med. Morten Rønning, med god hjelp av cand. odont. Mathias Nordvi og stud. it. Jarle Søberg. Bioingeniør Hilde Haug har også vært med i videreutviklingen av sidene.

Arbeidet har foregÃ¥tt under veiledning av professorene Ole Petter Clausen, Helge Scott, Finn P. Reinholt og Borghild Roald pÃ¥ patologisiden og professorene Bent Rolstad, Edward Messelt, Per Brodal og Anne Spurkland pÃ¥ histologisiden. Professorene Per Brodal og Per Grøttum har ogsÃ¥ veiledet prosjektene som helhet.

Bildene under 3.- og 4. semester (patologi) er tatt av bioingeniør Hilde Haug. Bildene under 5.- og 6. semester (patologi) er tatt av stud. med. Bjørn Gundersen og stud med. Kristin Turcuta. Bilder under 3. semester (histologi) er tatt av stud. odont. Flemming Christenson. Bilder under 4. semester (histologi) er tatt av stud. med. Jan Martin Brekke Andersen.Bildene under 9. semester (patologi) er fotografert av Marit Aure. Bildene under 9.semester (histologi) er fotografert av Mathias Nordvi og publisert i DLO av Hanah Petrasova og Stine Westby. Veileding i fotografering av snitt og publisering av histologi og patologi i DLO er ved Mathias Nordvi.

Kursene for 2. semester er opprinnelig laget av Sveinung Lillehaug og Daniel Øyan. Versjonen for DLO er tilrettelagt og revidert av Asbjørn Myren Svensen og Mathias Nordvi. Det faglige innholdet er vurdert av prof. Per Brodal, anatomisk institutt UiO.

Semester  H/P Ansvarlig Foto Merking Tekst Quiz Ferdig? Mangler Betegnelser

Patologi HS HH HH OPC MN V
4. semester Histologi AS JMA JMA AS JMA V
Patologi OPC HH HH OPC HH V
5. semester Patologi BoR KT/BG KT/BG BG - X bytte ut snitt?
6. semester Patologi BoR KT/BG KT/BG BG - X bytte ut snitt?
7./8. semester Histologi PB MN MN PB MN V
9. semester Histologi PB MN/GL HP/SW HP/SW HP V
Patologi OPC MA MN OPC - V

Oppdateringer:

11.12.2011 - v1.05
- egen oversikt over alle patologisnitt også lagt ut

01.06.2011 - v1.04
- sidene flyttet til ny server

01.02.2010 - v1.03
- sidene har fått egen oversiktsside over alle histologiske snitt

25.01.2010 - v1.02
- 7 sem histo: quiz lagt ut