Histologi og patologi på nett

Disse sidene inneholder alle kurssnitt tilhørende undervisningen i histologi og histopatologi for medisinstudenter ved Universitetet i Oslo. Odontologi- og ernæringsstudenter pÃ¥ 2.- til 4. semester vil ogsÃ¥ ha nytte av disse undervisningssidene da kursene pÃ¥ disse semestrene er felles.

Alle snittene er utstyrt med piler og tekst pÃ¥ viktige strukturer/prosesser. Du velger selv om disse skal vises. Du har ogsÃ¥ muligheten til Ã¥ forstørre opp utvalgte strukturer. De fleste bilder finnes i bÃ¥de liten og stor utgave for Ã¥ bedre oversikten og muligheten for Ã¥ se detaljer. Hvert snitt er ogsÃ¥ utstyrt med en forklarende tekst. Denne teksten er basert pÃ¥ kursheftet du bruker pÃ¥ kurssalen. Enkle animasjoner vil bidra til forstÃ¥elsen av patologiske prosesser. Du vil ogsÃ¥ kunne teste kunnskapen din underveis. Sidene er ment som et supplement til undervisningen pÃ¥ kurssalen og egner seg godt til selvstudium og repetisjon før eksamen. Velg semester og kurs i menyen til venstre. Ev. spørsmÃ¥l kan rettes til Mathias Nordvi.

Du vil ogsÃ¥ finne en bruksanvisning pÃ¥ hvordan sidene fungerer, litt informasjon om hvordan de ble laget, en ordbok samt lenker ut i verden til andre histologi- og patologisider.

v1.05