Velkommen til histologiundervisning pÃ¥ nett for 2. semester - et supplementet til histologisalen for studenter pÃ¥ 2. semester og andre interesserte. Sidene er lagt opp kursvis etter kursplanen til 2. semester ved det medisinske fakultet UiO. Bildene som brukes er hentet fra snitteskene som brukes under kursene.

Hensikten med sidene er at studentene raskt og effektivt skal kunne forberede kursene, repetere til eksamen og arbeide selvstendig med histologi utenfor histologisalen. HÃ¥per de faller i smak! Sidene er lagt opp kursvis etter kursplanen til 2. semester ved med.fak., UiO. Bildene som brukes er hentet fra snitteskene som brukes under kursene (pÃ¥ grunn av praktiske problemer har vi foreløpig valgt Ã¥ ikke ta med kurs 2 (genetikk)).

Begynn din reise mot histologinirvana med Ã¥ velge kurs fra menyen til venstre (dersom du ikke har brukt dette systemet for histologi før, vil du kanskje kikke pÃ¥ hjelpesiden før du begynner). Oversikt over snitt i kursene ser du nedenfor. Har du vært her før og vil bare repetere for eksamen, kan du ogsÃ¥ teste deg selv i quizen.

KURS 1 - CELLESTRUKTUR OG FETTVEV:
Snitt 11 - Celler
Snitt 17 - Nerveceller